Slovenski anketni podatki
Oblikovan bo vprašalnik za merjenje podnebne pismenosti (PP) med mladimi in odraslimi v Sloveniji. Validiran slovenski merski instrument PP bo uporabljen na štirih ciljnih skupinah: mladih ob koncu osnovne šole, srednje šole, študenti in odraslih. V Sloveniji in svetu primanjkuje raziskav, ki bi preučile zanesljivost, veljavnost in napovedno moč merskih inštrumentov PP in v okviru sistematične analize validirale inštrument PP v ciljnih populacijah.
Analiza vsebin učnih načrtov in učnih gradiv
V Sloveniji obstaja pomanjkanje raziskav, ki bi se ukvarjale z analizo učnih načrtov in učbenikov v osnovni šoli, srednji šoli in na terciarnem izobraževanju. Omenjeno zajema analizo vsebine ob uporabi mešanih metod. V tujini takšne analize pogosto uporabljajo za preučevanje učnih načrtov in učbenikov, tudi v navezavi s podnebnimi spremembami, saj podajo relevantne informacije glede vsebin, ki se jih učenci, dijaki in študenti učijo in ponotranjijo v učnem procesu. Takšna analiza poda ključne informacije, ki pomagajo razumeti kakšno razumevanje podnebnih sprememb se podaja v izobraževanju učencem, dijakom in študentom, ali jim omogoča razvoj podnebne pismenosti in kaj bi bilo dobro spremeniti za boljše razumevanje podnebnih tematik.
Sekundarna analiza podatkov
Projekt vključuje sekundarno analizo obstoječih in javno dostopnih podatkov na reprezentativnih nacionalnih vzorcih anketnih podatkov. Sekundarni podatki bodo ponudili osnovo za analizo ravni in dejavnikov PP v obdobju zadnjih trideset let. Poleg tega bomo analizirali ponavljajoče se presečne anketne podatke slovenske populacije (Slovensko javno mnenje in Mladina). V okviru dostopnih meddržavnih anketnih podatkov bomo preučili tudi dejavnike PP in OPV glede na a) makro (državne) dejavnike (npr. socioekonomska razvitost držav) in mikro (individualne) podatke (npr. demografske dejavnike, socioekonomske dejavnike).