Projekt

Projekt preučuje enega izmed ključnih dejavnikov posameznikovega ravnanja v odnosu do okolja in podnebja – podnebno pismenost (PP). Podnebno pismena oseba je sposobna pridobivanja, razumevanja in uporabe informacij o podnebnih spremembah, ki posamezniku omogočajo sprejemanje ustreznih odločitev, vključno s svojim ravnanjem. Raziskave so pokazale, da je PP eden najpomembnejših dejavnikov okolju in podnebju prijaznega vedenja (OPV). Kljub pomembni vlogi PP pri OPV, so v Sloveniji in svetu njene ravni in vloga pri OPV mladih pretežno neraziskane, tuje raziskave pa dajejo sorazmerno nekonsistentne rezultate glede njenega učinka na okoljsko ravnanje.

Naš projekt vodi nekaj ključnih vprašanj. Vprašanja zajemajo 1) stopnjo PP in OPV mladih; 2) primerjavo učinkov PP in drugih dejavnikov OPV; 3) učinke PP na OPV, ki se potencialno razlikujejo med skupinami mladih; in 4) preučevanje vsebin kurikulov in učnih načrtov in izobraževalnih gradiv v navezavi na PP in OPV mladih.

Projekt zajema zbiranje primarnih anketnih podatkov in multidisciplinarno analizo ob uporabi mešanih metod: 1) analiza anketnih podatkov; 2) model poti dejavnikov, mediatorjev in moderatorjev; in 3) analiza vsebin učnih načrtov in učnih gradiv. Projekt na ta način ponuja inovativna orodja za proučevanje ravni PP med mladimi in učinka PP na OPV. Poleg navedenega bomo izvedli sistematičen pregled literature na temo podnebne pismenosti in obstoječih sekundarnih anketnih podatkov podnebne pismenosti.

Študija bo zapolnila nekatere ključne vrzeli razumevanja PP kot dejavnika OPV in preučila stopnje PP med mladimi. Uporabili bomo kombinacijo mešanih raziskovalnih metod. Pretekle raziskave bomo dopolnili z analizo ciljnih skupin mladih v Sloveniji. Poleg tega bomo preučili dejavnike, mediatorje in moderatorje v okviru različnih dimenzij PP in s tem zapolnili raziskovalno vrzel v Sloveniji in svetu. Rezultati projekta bodo predstavljali temelj za oblikovanje strategij in ukrepov za povečanje OPV po svetu, tudi preko povečanja PP. Projekt tako predstavlja pomemben znanstven doprinos v slovenskem in svetovnem merilu.

Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta © 2024. Vse pravice pridržane.